Правила поведінки здобувачів освіти в закладі позашкільної освіти
І. Загальні положення
1.1. Правила поведінки вихованців регламентуються Законами України «Про позашкільну освіту», «Про освіту», Статутом закладу, правилами внутрішнього розпорядку всіх структурних підрозділів, іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України.
1.2. Дані Правила для вихованців Конотопського центру науково-технічної творчості учнівської молоді Конотопської міської ради Сумської області встановлюють норми поведінки в закладі освіти та на його території.
1.3. Ці Правила розповсюджуються на всіх вихованців Центру і є обов’язковими на всій території закладу позашкільної освіти.
1.4. Відповідно до ст. 53 Закону України «Про освіту» вихованці закладу як здобувачі освіти мають право на:
навчання впродовж життя та академічну мобільність;
індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
якісні освітні послуги;
справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
відзначення успіхів у своїй діяльності;
свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
на доступ до інформації з усіх галузей знань;
брати участь у різних видах гурткової діяльності: змаганнях, виставках, фестивалях, конкурсах тощо;
брати участь у роботі органів самоврядування закладу освіти;
захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
Вихованці закладу позашкільної освіти як здобувачі освіти зобов’язані:
виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану), дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
дотримуватися правил особистої гігієни;
дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу освіти ;
бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
дотримуватися чистоти й порядку в приміщенні та на території Центру;
діяти на благо закладу освіти, сприяти підвищенню позитивного іміджу Центру;
дотримуватися правил співдружності (набувати вміння та навички ненасильницької поведінки, виховувати в собі стійке переконання неприпустимості булінгу в міжособистісних стосунках, поважати права людини, розвивати навички толерантної поведінки, дотримуватися принципів співробітництва та взаємоповаги);
займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.
III. Загальні правила поведінки.
Вихованці Центру зобов’язані :
приходити на заняття за 10-15 хвилин до початку занять, чистими і охайними, займати свої робочі місця, готувати все необхідне для заняття приладдя;
не можна приносити на територію закладу позашкільної освіти з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом вибухові, вогненебезпечні речовини, спиртні напої, сигарети, наркотики;
забороняється вживання непристойних виразів і жестів;
не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти з закладу освіти та його території під час занять;
здобувач освіти повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших ( поступатися дорогою дорослим, старші — молодшим, хлопчики — дівчаткам);
берегти майно закладу, акуратно ставитися як до свого, так і до чужого майна, дотримуватися чистоти й порядку на території закладу освіти;
фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки;
не дозволяється користуватися мобільним телефоном на заняттях гуртка, але дозволяється використовувати його як засіб навчання.
Поведінка на заняттях гуртків
під час заняття не можна шуміти, відволікатися самому й відволікати інших від справ розмовами, іграми та іншими справами, що не стосуються заняття гуртка;
якщо здобувач освіти хоче поставити питання керівнику гуртка або відповісти на питання керівника гуртка, він піднімає руку;
здобувач освіти має право в коректній формі відстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань;
здобувач освіти має право на творчий підхід до вирішення навчальних питань та обрати вид діяльності.
Поведінка на перервах
Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:
підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
час перерви — особистий вихованця, він може його проводити на власний розсуд, проте не повинен заважати іншим, порушувати правил безпеки;
під час перерви здобувачі освіти можуть вільно переміщатися по закладу освіти, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, підсобні приміщення), забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу;
категорично забороняється тютюнопаління на території закладу освіти;
категорично заборонено самовільно відчиняти вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна;
здобувачі освіти не мають права під час знаходження на території закладу освіти і при проведенні масових заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров’я самого себе та оточуючих;
Ці Правила розповсюджуються на всіх вихованців і є обов’язковими для виконання на всій території закладу освіти, а також під час усіх заходів, що проводяться закладом.






